August 30, 2014

'Pulanglah Nurhidayah...ibu rindu'

Siti Rudzah menunjukkan gambar anaknya Siti Nurhidayah yang keluar meninggalkan rumah sejak 10 Ogos lalu.

MUAR – Seorang ibu runsing memikirkan keselamatan anak gadisnya, dilaporkan menghilangkan diri dari rumahnya di Kolej Jururawat Segamat sejak 10 Ogos lalu.

Siti Rudzah Arsad, 58, berkata, dia mengesyaki anaknya Siti Nurhidayah Ibrahim, 23, meninggalkan rumah mengikut rakan baharu yang dikenalinya di laman sosial beberapa bulan lalu.

“Jiran memaklumkan anak tunggal saya keluar menaiki sebuah kereta Proton hijau yang menunggu di kawasan berhampiran pada hari kejadian.

“Saya menyedari kehilangan Siti Nurhidayah pada jam 5 petang (10 Ogos) selepas pulang dari tempat kerja apabila mendapati baju dan dokumen penting anak sudah tiada di rumah,” katanya ketika ditemui di bandar ini, semalam.

Katanya, sebelum ini berlaku sedikit pertengkaran antara mereka kerana Siti Nurhidayah tidak berpuas hati apabila dia membatalkan talian kedua telefon anaknya itu.

“Saya berbuat demikian (batal talian kedua) apabila mendapati bil telefon anak meningkat mendadak lalu mendorong saya membuat semakan di syarikat telekomunikasi.

“Tindakan saya untuk keselamatannya kerana talian itu digunakan anak menghubungi rakan baharunya,” katanya.

Menurutnya, dia membelikan anaknya telefon pintar dan talian internet kerana simpati dengan Siti Nurhidayah yang mendakwa kebosanan duduk di rumah selepas berhenti bekerja di sebuah restoran makanan segera.

“Siti Nurhidayah tidak berapa sihat dan bakal menjalani pembedahan di bahagian lutut tidak lama lagi.

“Doktor memberitahu lutut kanannya (Siti Nurhidayah) perlu dibedah secepat mungkin dan dinasihatkan supaya berehat serta menurunkan berat badan,” katanya..

Siti Rudzah berkata, sejak kehilangan anaknya itu kehidupannya menjadi tidak menentu selain hilang selera makan.

“Siang malam asyik memikirkan keselamatan anak, saya dan suami sudah banyak kali menghubungi telefon bimbit Siti Norhidayah tetapi gagal.

“Orang ramai yang melihat atau tahu di mana Siti Nurhidayah berada supaya menghubungi balai polis berhampiran atau menghubungi sepupu, Faizah Sheikh Maiden,40, di talian 017-824 4049Call: 017-824 4049Call: 017-824 4049,”katanya.

Sinar Harian 30 Ogos 2014

0 comments:

Post a Comment