July 31, 2014

Tiga maut dalam tiga kemalangan

PORT DICKSON - Tiga maut dalam tiga kejadian kemalangan berasingan di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supritendan Abd. Wahab Harun berkata, kejadian pertama berlaku kira-kira 5 pagi di Kilometer 10 Jalan Lukut-Port Dickson membabitkan sebuah kereta jenis pacuan empat roda terbabas melanggar pokok.

Menurutnya, kereta dipandu dari arah Sepang ke Port Dickson hilang kawalan lalu terbabas melanggar pokok di bahu jalan sebelum terbalik.

"Mangsa, penumpang warga Indonesia, Abdul Aziz, 25, maut di tempat kejadian akibat cedera parah sementara pemandu kereta, Sam Woon How, 31, tersepit di tempat duduk.

Anggota bomba mengambil masa 10 minit untuk mengeluarkan mangsa dan mangsa dihantar ke Hospital Port Dickson.

Dalam kejadian kedua, penunggang motosikal yang memegang kad pengenalan pemastautin tetap, Mahyuni Ahmad, 48, maut setelah motosikalnya dirempuh di Kilometer 14.8 Jalan Lukut-Sepang.

"Kejadian berlaku pada 11.15 pagi dan dipercayai mangsa yang menunggang bersendirian dari arah Lukut hendak masuk ke simpang Taman Jimah Jaya.

"Mangsa membelok ke kanan lalu dirempuh pacuan empat roda yang sedang menuju ke Lukut dari arah Sepang," katanya.

Sementara itu, dalam kejadian ketiga, mangsa, K Lecmanan, 30, maut di tempat kejadian apabila motosikalnya dilanggar sebuah lori tangki.

"Mangsa dari arah Dataran Segar telah keluar simpang dengan membelok ke kirinya secara tiba-tiba, kemudiannya dilanggar lori tangki dari arah Port Dickson ke Lukut," katanya.

Sinar Harian 31 Jul 2014

0 comments:

Post a Comment