April 20, 2014

'Saya sangka dia tidur'

SEREMBAN - “Saya sangka dia tidur, rupa-rupanya dah meninggal dunia,” demikian kata Husaini Puteh, 62, ketika menceritakan semula pengalamannya menjumpai mayat seorang wanita berusia lingkungan 40-an tidak jauh dari tempat dia bekerja, di sini, semalam.

Menurut Husaini yang bertugas menjaga keselamatan sebuah hotel dekat Jalan Tuanku Munawir, di sini, kejadian tersebut hanya disedari kira-kira jam 12 tengah hari ketika cuba mengejutkan wanita terbabit.

“Sejak jam 3 petang semalam (kelmarin) lagi, dia sudah berada di tepi kedai serbaneka 24 jam yang berada betul-betul bersebelahan tempat kerja saya.

“Lebih kurang jam 9 pagi tadi (semalam), saya lihat dia masih di situ dan sedang membuat hal sendiri. Bagaimanapun, saya mula tidak sedap hati apabila nampak dia terbaring atas jalan, beberapa jam kemudian,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Katanya, atas dasar prihatin dan tanggungjawab, dia mengambil keputusan untuk melihat sendiri keadaan wanita terbabit dari dekat.

“Saya sungguh terkejut apabila dia sudah tidak bernyawa. Tanpa berlengah, saya menghubungi pihak polis dan memaklumkan kejadian tersebut kepada mereka,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Seremban, Superintendan Baharudin Mustapha ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan kes sedang dalam siasatan.

Sinar Harian 20 Apr 2014

0 comments:

Post a Comment