January 31, 2013

Jururawat nyaris maut kereta bertembung lori

Mangsa tersepit di tempat duduknya sementara anggota Bomba dan Penyelamat sedang berbincang tentang kaedah yang sesuai untuk mengeluarkannya






KUCHING: Seorang jururawat nyaris maut ketika dalam perjalanan pulang dari tempat kerja selepas keretanya bretembung dengan sebuah lori 10 tan di Jalan Batu Kitang pagi semalam.

Jururawat yang berusia 26 tahun itu bertugas di Pusat Jantung Hospital Umum Sarawak di Kota Samarahan, sedang menuju pulang ke Kampung Peninjau Lama di Bau apabila kejadian berlaku pada kira-kira jam  9.30 pagi.

Menurut saksi, kemalangan berlaku apabila Proton Persona yang dipandu jururawat tersebut hilang kawalan ketika melalui sebuah selekoh menyebabkan keretanya terbabas ke laluan yang bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah lori.

Pertembungan itu menyebabkan keretanya remuk dan dia yang tersepit terpaksa dikeluarkan oleh anggota Bomba dan Penyelamat.

Sebuah ambulans kemudian mengejarkannya yang hanya patah kaki kanan ke Hospital Umum Sarawak untuk menerima rawatan.

Dalam satu kejadian berasingan, seorang pekerja ladang terpaksa mendapatkan rawatan di sebuah klinik selepas digigit oleh seekor ular pada Selasa malam.

Ketika kejadian mangsa sedang berjalan pulang ke kuarters pekerja di sebuah ladang sawit di Sadong Jaya pada kira-kira 9.30 malam apabila seekor ular dipercayai tedung telah mengigit kaki kanannya.

Dalam kesakitan, mangsa mengagahkan diri pulang ke kuartersnya dan rakan sekerjanya kemudian menghantarnya ke sebuah klinik sebelum dipindahkan ke Hospital Umum Sarawak.

Dia dilaporakn berada dalam keadaan stabil.

Sumber The Borneo Post 31 Jan 2013

0 comments:

Post a Comment