August 22, 2012

Maut rempuh kereta


JELI: Seorang penyelenggara lif yang dalam perjalanan melawat neneknya di Parit Buntar, Perak, terbunuh selepas motosikal Yamaha LC ditungganginya berlanggar dengan sebuah Perodua Viva di Kilometer 98.2, Jalan Kota Bharu-Machang-Grik berhadapan sebuah stesen minyak di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 3 petang itu, mangsa, Saiful Izuan Mokhtar, 26, meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan badan pada jam 8.26 malam hari kejadian di Hospital Jeli ketika baru dimasukkan ke dalam ambulans untuk dipindahkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian untuk rawatan lanjut.

Jenazah mangsa dibedah siasat sebelum dituntut keluarganya pada jam 11 malam kelmarin untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Permatang Gading, Bukit Abal, Pasir Puteh.

Mangsa yang bekerja di sebuah syarikat di Kuala Lumpur pulang beraya di rumah keluarganya di Kampung Permatang Gading sebelum bertolak ke Parit Buntar, Perak bersama abangnya menaiki dua motosikal untuk melawat neneknya, Sabariah Dahaman, 72, kelmarin.

Ketika dalam perjalanan, motosikal mangsa berlanggar dengan kereta berkenaan dari Batu Melintang menuu Jeli yang mahu membelok ke sebuah stesen minyak.

myMetro 22 Ogos 2012

0 comments:

Post a Comment