July 17, 2012

Nak cepat kaya rugi RM50,000



MIRI: Kerana mahu cepat kaya, empat sahabat termasuk seorang pelajar sebuah kolej swasta di bandar ini, akhirnya berputih mata selepas kerugian lebih RM50,000 akibat ditipu seorang lelaki yang menawarkan skim pelaburan yang kononnya menguntungkan.

Episod malang empat mangsa berusia 21 hingga 27 tahun itu bermula selepas lelaki terbabit yang menghilangkan diri sebaik menyerahkan wang pelaburan masing-masing sejak Februari hingga Mei lalu.

Semua mangsa diperkenalkan kepada suspek berusia 30-an itu menerusi seorang kenalan baru sebelum diajak berjumpa untuk sesi penerangan lanjut.

Menurut sumber, kesempatan berjumpa dengan mangsa digunakan suspek untuk memperkenalkan skim pelaburan yang dikatakan mampu memberi pulangan faedah antara lima hingga 10 peratus setiap bulan.

Malah, katanya, bagi meyakinkan mangsa, suspek turut menjelaskan skim pelaburan yang diperkenalkan itu mempunyai syarikat sendiri yang beribu pejabat di Kuala Lumpur, menyebabkan mereka percaya dan berminat untuk membuat pelaburan.

myMetro 17 Jul 2012

0 comments:

Post a Comment