July 31, 2012

Hidung retak disepak senior



BUKIT MERTAJAM: Hanya kerana tidak sengaja menjatuhkan motosikal rakan, seorang pelajar tingkatan tiga sebuah sekolah di sini, retak tulang hidung ditendang seorang pelajar senior dalam kejadian di tingkat bawah blok bangunan sekolah berkenaan, Jumaat lalu.

Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, pelajar terbabit, U Thiagu, 15, berkata, dia dikelilingi sekumpulan pelajar senior tingkatan empat dan lima ketika baru turun dari kelas.

Menurutnya, belum sempat dia bertanya, seorang pelajar senior menendang hidungnya menyebabkannya berdarah.

“Sejurus hidung berdarah, saya meluru ke tandas. Seorang pelajar tingkatan lima yang terkejut melihat keadaan saya membawa ke Hospital Bukit Mertajam (HBM) untuk rawatan sebelum saya memaklumkan kejadian kepada bapa,” katanya.

Dipercayai, kejadian itu berpunca daripada perasaan tidak puas hati selepas mangsa secara tidak sengaja menjatuhkan motosikal pelajar sebayanya ketika berjalan bersama seorang lagi rakan untuk menunggu bas, jam 1.10 tengah hari, sehari sebelumnya.

Mangsa dikatakan tidak sedar beg digalasnya tersangkut pada bahagian pemegang motosikal berkenaan sebelum terjatuh.

“Saya tidak tahu kenapa dia (senior) tendang saya sedangkan saya tidak buat salah apa-apa terhadapnya.

“Ketika kejadian, pemilik motosikal yang saya jatuhkan itu ada bersama, tetapi dia tidak berbuat apa-apa. Saya sangka hal saya dengan pelajar itu selesai kerana kami mencapai kata sepakat melupakan hal itu,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Permatang Batu Mukim 11, di sini.

Sementara itu, bapa Thiagu, K Uthayakumar, 47, berkata, dia ke sekolah sejurus menerima panggilan daripada anak bongsunya berhubung kejadian itu.

Bagaimanapun, dia kecewa apabila guru disiplin memberitahu kejadian berlaku di luar kawasan sekolah dan meminta membuat laporan polis jika tidak berpuas hati.

myMetro 31 Jul 2012

0 comments:

Post a Comment