January 17, 2012

Guru tadika maut tercampak keluar MPV

KLUANG: Seorang guru tadika wanita maut apabila tercampak dari kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dinaiki bersama lima rakannya selepas dirempuh sebuah kereta lain di Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Simpang Renggam di sini, petang kelmarin.

Dalam kemalangan jam 4.15 petang di Kilometer 58 Jalan Machap-Simpang Renggam, mangsa, Zainun Maas, 44, mati di tempat kejadian akibat tercampak kira-kira lima meter hingga memasuki laluan lebuh raya bertentangan.

Ketua Trafik dan Ketenteraman Awam Ibu Pejabat Polis Daerah Kluang, Asisten Superintendan Azmi Suratman, berkata ketika kejadian, mangsa bersama lima rakannya dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di Johor Bahru selepas menyertai satu program di Parit Raja dekat Batu Pahat.

Katanya, berdasarkan maklumat awal diterima, Toyota Wish dinaiki mangsa dipandu seorang rakannya dikatakan berhenti secara tiba-tiba menyebabkan Toyota City yang mengekorinya tidak sempat mengelak dan merempuh kenderaan mereka.

“Rempuhan itu mengakibatkan pintu belakang Toyota Wish terbuka menyebabkan mangsa bersama seorang lagi rakannya tercampak keluar kira-kira lima meter,” katanya di sini, semalam.

Azmi berkata, mangsa mati di tempat kejadian, manakala rakannya cedera parah dan kini dirawat di Hospital Kulai, sementara empat lagi rakan mereka cedera ringan dan menerima rawatan sebagai pesakit luar di hospital sama.

Sementara itu, bapa mangsa, Maas Mohamad, 74, dari Pasir Panjang, Kulai, tidak menyangka akan menerima berita buruk mengenai kematian anak sulungnya selepas kali terakhir mereka bertemu akhir bulan lalu.

“Pemergian Allahyarham buat selama-lamanya pasti dirasai kami sekeluarga kerana beliau sering menjadikan suasana meriah di rumah setiap kali pulang bercuti ke kampung. Allahyarham rapat dengan saya dan selalu berhubung untuk melepaskan rindu,” katanya.

Beliau berkata, dalam pertemuan terakhir bulan lalu, anak perempuannya itu sempat menyerahkan cenderamata yang dibelinya dari China untuk mereka sekeluarga.

Jenazah mangsa dikebumikan di Tanah Perkuburan Pasir Raja, Kulai selepas bedah siasat di Hospital Kluang.

Berita Harian
17 Jan 2012

0 comments:

Post a Comment