October 4, 2011

Suami jumpa isteri tergantung dalam bilik

TAMAN PUTRI – Seorang wanita ditemui mati dalam keadaan tergantung di dalam bilik tidur tengah oleh suaminya di kediaman mereka di sini, kira-kira jam 10.35 malam, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kematian si mati selepas dilaporkan suaminya.

Zulkefly berkata, bedah siasat telah dijalankan ke atas mayat si mati dan doktor mengesahkan kematiannya adalah disebabkan tercekik akibat kesan tergantung.

“Siasatan telah dijalankan dan polis mendapati tiada sebarang unsur jenayah dan kes diklasifikasikan sebagai kes mati mengejut,” katanya.

Sementara itu, suasana pilu menyelubungi perkarangan kediaman mangsa yang dipenuhi kunjungan saudara-mara dan sahabat handai yang terkejut mendengar berita kematian.

Seorang jiran terdekat mangsa berkata, si mati adalah seorang yang peramah dan sering menghulurkan pertolongan kepada jiran berhampirannya walaupun berlainan bangsa.

“Saya telah tinggal berjiran bersama keluarga mangsa sejak sepuluh tahun yang lalu dan dia juga seorang ibu yang periang dan sering bertegur sapa di antara jiran terdekat.

“Saya terkejut mendengar berita kematian mangsa yang meninggal dunia pada usia yang begitu muda,” katanya.

Sinar Harian
4 Okt 2011

0 comments:

Post a Comment