July 2, 2011

Budak diliwat pelajar Tingkatan 1

KANGAR – Seorang kanak-kanak lelaki enam tahun diliwat remaja 13 tahun di rumah neneknya di Kampung Bakong, Jejawi Permatang Arau, di sini kelmarin.

Mangsa pulang ke rumah neneknya di Arau bersama ibu yang bekerja sebagai tukang cuci menetap di Kuah, Langkawi dan baru beberapa hari pulang ke rumah neneknya.

Suspek adalah orang yang dikenali mangsa dan tinggal berdekatan rumah neneknya.

Ketua Siasatan Jenayah Negeri, Superintendan Nashir Ya berkata, dalam kejadian 4.30 petang kelmarin, mangsa yang bermain diajak suspek ke sebuah pondok kosong di belakang rumah sebelum diliwat.

Beliau berkata, kejadian itu diketahui ibunya selepas mangsa yang belajar di prasekolah di Langkawi menceritakan suspek yang dipanggil abang itu melakukan perkara tidak senonoh terhadapnya di belakang rumah.

Berikutan itu, ibu mangsa yang berusia 28 tahun tampil membuat laporan di Balai Polis Arau di sini, kira-kira jam 6.25 petang kelmarin.

Bertindak atas laporan berkenaan, polis menahan suspek di Balai Polis Arau kira-kira jam 10 malam ketika dipanggil memberi keterangan berhubung kes berkenaan.

“Tangkapan dibuat ketika suspek hadir ke balai polis untuk memberi keterangan berhubung kes berkenaan.

“Suspek kini ditahan reman bagi membantu siasatan,” katanya yang mengesahkan suspek masih bersekolah dalam Tingkatan Satu di salah sebuah sekolah menengah di Arau.

Nashir berkata, Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Sinar Harian
2 Jul 2011

0 comments:

Post a Comment