March 31, 2011

Kes Sosilawati: 4 tertuduh mengaku tak bersalah

31 MAC 2011: Bekas peguam, N.Pathmanabhan (kanan) bersama tiga suspek lain (dari kiri) R.Khatavarayan, R.Matan dan T.Thilaiyagan dibawa ke Mahkamah Tinggi Shah Alam atas tuduhan membunuh jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain di Shah Alam. Mereka mengaku tidak bersalah. - Utusan/SAHARUDIN ABDULLAH

SHAH ALAM – Bekas peguam, N.Pathmanabhan dan tiga pekerja ladang, T.Thilaiyagan, R.Matan dan R.Khatavarayan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi di sini hari ini, terhadap empat tuduhan membunuh jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain pada 30 Ogos tahun lepas.

Keempat-empat tertuduh membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan terhadap mereka di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Akhtar Tahir.

Akhtar menetapkan selama tiga bulan untuk perbicaraan bermula 4 Julai ini dan membenarkan permohonan pendakwaan supaya kesemua tertuduh dibicarakan bersama.

Pathmanabhan, 42, Thilaiyagan, 20, Matan, 21, dan Khatavarayan, 31, didakwa membunuh Sosilawati, pegawai bank Noorhisham Mohamad, 38, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44, di Lot no 2001 Jalan Tanjung Layang, Tanjung Sepat, Banting, pada 30 Ogos tahun lepas.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan. - Bernama

31 Mac 2011

0 comments:

Post a Comment