November 13, 2010

Gadis hilang selepas 15 hari kenal 'Saiful Nizam'

ROKIAH menunjukkan laporan polis yang dibuat selepas kehilangan Aminah di Pasir Mas, Kelantan semalam.

PASIR MAS - Usia perkenalan mereka hanya 15 hari, namun kerana termakan pujuk rayu seorang lelaki yang berjanji akan mengahwininya, seorang gadis, Aminah Arifin (gambar), 24, sanggup meninggalkan keluarganya untuk mengikut lelaki tersebut.

Aminah yang bekerja di sebuah pasar raya dekat sini dikatakan hilang sejak 28 Oktober lalu bersama kereta Perodua Viva miliknya selepas dipercayai mengikuti seorang lelaki dikenali Saiful Nizam yang turut mendakwa kononnya dia seorang anggota polis.

Ibu Aminah, Rokiah Jusoh, 57, berkata, lelaki tersebut menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan anaknya ketika Aminah membawa dia berjumpa dengannya pada 16 Oktober lalu.

"Saya pernah jumpa lelaki tersebut sekali dan sangat terkejut bila dia cakap mahu kahwin dan memberikan janji-janji manis sebab mereka baru kenal selama 15 hari, malah latar belakang lelaki itu juga kami tidak tahu.

"Saya pernah nasihatkan Aminah mungkin lelaki itu cuba tipu dia tapi mereka tetap berkawan sampailah dia hilang," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Banggol Che Dol dekat sini semalam.

Kosmo
13 Nov 2010

0 comments:

Post a Comment