November 29, 2010

Dipukau Geng Arab

KUALA LUMPUR: “Saya rasa bagai dipukau.. pandangan tiba-tiba menjadi kabur dan rasa macam orang bodoh selepas bercakap dengan lelaki Arab itu,” kata mangsa kes curi beg tangan, Noraziah Mat Salleh, 25.

Mangsa yang bekerja sebagai kerani di sebuah bank hanya sedar daripada dipukau selepas seorang wanita yang makan berdekatan dengannya di sebuah restoran makanan segera di Masjid Jamek, di sini, memberitahu beg tangannya diambil lelaki Arab itu.

Menurutnya, dia tidak menyangka tindakan meninggalkan sebentar beg tangan di meja makan untuk membasuh tangan menyebabkan dia menjadi sasaran geng pukau warga Arab berkenaan.

“Selepas makan saya pergi ke tempat membasuh tangan, namun tiba-tiba ada seorang wanita Arab menghalang laluan saya dan dia membasuh tangan dahulu. Pada mulanya saya tidak mengesyaki apa-apa dan saya menunggu dia di belakang untuk membasuh tangan,” katanya.

Menurutnya, dia hairan daripada mana wanita Arab itu datang secara tiba-tiba kerana sewaktu dia makan di situ kelibat wanita itu tidak kelihatan.

“Selepas itu dia hanya mengukirkan senyuman dan saya membalasnya. Kemudian dia beredar dari situ dan saya terus membasuh tangan.

“Tidak lama kemudian datang pula seorang lelaki Arab memberitahu wang saya sebanyak RM2 terjatuh tetapi saya tidak mengambilnya. Pada waktu itu lelaki Arab itu ada membawa beg galas,” katanya.

Katanya, ketika dia hendak kembali ke mejanya, lelaki Arab itu cuba menghalang dan menyuruh dia mengambil wang itu dahulu.

“Saya enggan dan dia memandang tepat ke wajah saya menyebabkan pandangan saya menjadi samar-samar.

“Saya tidak sedar seterusnya apa yang berlaku sehingga wanita berhampiran saya memberitahu beg tangan saya sudah tiada kerana diambil lelaki Arab tadi,” katanya.

Selepas itu baru dia menyedari kehilangan beg tangan mengandungi barang berharga di dalamnya dan berjumpa pengurusan restoran itu untuk melihat rakaman litar kamera tertutup (CCTV), namun dia terkejut selepas diberitahu CCTV itu tidak berfungsi.

Noraziah kemudian membuat laporan di Balai Polis Tun H.S Lee.

myMetro
29 Nov 2010

0 comments:

Post a Comment