September 29, 2010

Trauma makan coklat ‘perisa’ ulat


KULAIJAYA – Peristiwa termakan coklat berjenama yang berulat setelah dibeli daripada salah sebuah pasar raya besar di Felda Taib Andak di sini, membuatkan sebuah keluarga di Felda Taib Andak, di sini, trauma.

Surirumah, Zarith Syakila Adam, 27, berkata, dia dan keluarganya mengalami sakit perut dan muntah-muntah selepas termakan coklat berkenaan yang dibeli kira-kira dua minggu lalu.

“Pada mulanya saya tidak perasan coklat berkenaan telah rosak, kemudian anak saya mula muntah-muntah dan adik-beradik yang lain mengalami sakit perut.

“Selepas itu barulah saya nampak coklat berkenaan telah dipenuhi kumbang dan berulat,” katanya ketika ditemui.

Zarith yang hairan dengan situasi berkenaan, tertanya-tanya bagaimana situasi tersebut boleh berlaku sedangkan tarikh luput coklat yang dibelinya adalah pada 30 November tahun ini.

“Masa beli coklat berkenaan, saya memang ada melihat tarikh luputnya iaitu kira-kira tiga bulan lagi dari tarikh dibeli tetapi tidak sangka pula di dalamnya sudah berkulat dan tidak boleh dimakan.

“Sejak peristiwa ini, kami sekeluarga sudah trauma dan tidak mahu membeli coklat secara sembarangan di pasar raya,” katanya.

Sinar Harian
29 Sep 2010

0 comments:

Post a Comment