July 31, 2010

Menantu hantu

AMPANG: Tiga beranak dipukul sekumpulan lelaki didalangi menantunya sendiri ketika mahu membawa anak perempuannya pulang ke rumahnya di sebuah flat di Pandan Perdana, Ahad lalu.

Menurut sumber polis, kejadian berlaku kira-kira jam 2 petang ketika mangsa menerima panggilan daripada anak perempuannya yang meminta bapanya itu mengambilnya di rumah.

“Anak perempuannya itu dalam nada sedih merayu supaya bapanya mengambilnya pulang dan mengugut akan membunuh diri jika tidak datang.

“Mendengar anaknya berkata demikian, si bapa mula bimbang sebelum mengajak isteri dan anak lelakinya ke rumah anaknya itu,” katanya.

Sejurus tiba di rumah berkenaan, mangsa cuba berbincang dengan menantunya untuk membawa anak perempuannya itu pulang.

Beliau berkata, ketika itu mangsa cuba menarik tangan anaknya sebelum berlaku pertengkaran antara dia dan menantunya yang tidak berpuas hati dengan tindakannya itu.

“Menantu mangsa dikatakan naik angin kerana beranggapan mangsa sekeluarga cuba mencampuri urusan rumah tangga mereka.

“Tidak berpuas hati dengan tindakan itu, menantu mangsa kemudian memanggil beberapa rakannya yang juga penduduk sekitar kawasan itu sebelum mereka membelasah dan menghalau tiga beranak berkenaan supaya pulang,” katanya.

Menurutnya, ketika itu, anak lelaki mangsa sudah melarikan diri terlebih dulu kerana dia agak teruk dibelasah kumpulan terbabit membuatkannya mengalami kecederaan di mata dan muka.

“Mangsa dan isterinya hanya mengalami kecederaan ringan dan mereka kemudian pulang ke rumah selepas gagal membawa anak perempuannya kerana tidak dibenarkan menantunya itu.

“Susulan itu, mangsa membuat laporan polis kerana tidak berpuas hati dengan tindakan menantunya itu,” katanya.

Difahamkan, anak perempuan mangsa dan menantunya dalam proses perceraian.

Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan mengesahkan menerima laporan itu.

myMetro
31 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment