July 31, 2010

Mayat belum dikenal pasti

SEREMBAN: Identiti mayat wanita ditemui hampir reput dalam bungkusan plastik hitam di sebuah ladang getah di Kampung Pasir Panjang di sini, Jumaat lalu sehingga kini masih belum dikenal pasti.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Baljeet Singh, berkata beberapa individu kehilangan saudara mara mereka sudah tampil untuk membuat pengecaman mayat.

“Ada di antara mereka yang memberikan DNA bagi mengenal pasti mayat wanita hampir reput itu dan polis masih berusaha mendapatkan identiti mayat itu untuk membantu siasatan,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, polis masih menjalankan siasatan lanjut dan pada masa sama meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat supaya tampil bagi menyalurkan maklumat.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi, seorang penoreh getah menemui mayat wanita berkenaan ketika keluar menoreh getah di kebunnya sebelum menghubungi polis memaklumkan kejadian itu.

Ketika ditemui, mayat wanita itu berada dalam plastik dalam keadaan terbaring di bawah pokok dengan berpakaian lengkap manakala kakinya terjulur keluar serta dihurung lalat.

Kes berkenaan diklasifikasikan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Mereka mempunyai maklumat atau kehilangan ahli keluarga diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson di talian Hotline 06-6462999 atau balai polis berdekatan.

myMetro
31 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment