July 31, 2010

Isteri didera, anak dilarikan keluarga mentua

BUKIT MERTAJAM: “Hidup saya menderita akibat didera suami. Kini keluarganya pula tidak mahu memulangkan anak saya,” kata Ajeng Leha Sarwi, 33, yang berkahwin tukang masak tempatan.

Walaupun berhasrat membina istana bahagia bersama orang tersayang, namun derita yang datang apabila lelaki yang dikahwini sejak 10 tahun lalu menderanya selain tidak diberikan nafkah.

Ajeng yang berasal dari Indonesia mendakwa berkahwin dengan suaminya di Medan sebelum mereka mendaftarkan perkahwinan itu di Malaysia dan semua anaknya mempunyai surat beranak.

Menurut Ajeng Leha, ketika bergelar isteri, dia sering dipukul di muka dan badan oleh suaminya yang panas baran.

“Selepas suami ditahan polis Selasa lalu, kini keluarga mentua pula membuat hidup saya terseksa kerana tidak mahu memulangkan anak ketiga yang dijaga selepas diserahkan oleh suami,” katanya, semalam.

Wanita berkenaan yang bekerja sebagai tukang masak mempunyai lima anak hasil perkongsian dengan suami berusia 30-an, tetapi suaminya menyerahkan anak keempat mereka kepada orang lain ketika kecil.

Menurut Ajeng Leha, Selasa lalu dia ke rumah ibu mentuanya di Pokok Sena untuk mengambil semula anak ketiganya, tetapi dilarikan keluarga suaminya dan tak dapat membawa budak itu balik.

myMetro
31 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment