July 31, 2010

Dua Beradik Maut Ketika Menuju Ke Perpustakaan

TEMERLOH: Dua beradik yang dalam perjalanan ke perpustakaan desa maut apabila motosikal yang mereka naiki dilanggar sebuah kereta dan diseret sejauh kira-kira 18 meter di KM 11 Jalan Temerloh-Jerantut dekat Kampung Seri Ketumbit Kerdau di sini, hari ini.

Hidayah Romi, 14, pelajar Tingkatan Dua di Sekolah Menengah Kerdau dan adiknya, Siti Zaleha, 11, murid Tahun Lima Sekolah Kebangsaan Paya Ara yang cedera parah di kepala, mati di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Temerloh, Asisten Komisioner Ahmad Fadzillah Mohamed berkata, ketika kejadian pada pukul 3.50 petang, kedua-dua beradik itu baru keluar daripada simpang berhadapan rumah mereka untuk ke perpustakaan berkenaan yang terletak tidak jauh dari situ.

"Sebuah kereta jenis Proton Waja dipandu seorang lelaki yang datang dari arah Temerloh melanggar motosikal yang ditunggang Hidayah," katanya di sini hari ini. Beliau berkata akibat rempuhan kuat itu, kedua-dua beradik itu tercampak ke atas kereta berkenaan sebelum diseret sejauh kira-kira 18 meter. Mayat kedua beradik itu dihantar ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh (Hoshah) untuk bedah siasat, katanya.

Beliau berkata pemandu kereta berkenaan bagaimanapun tidak cedera. - BERNAMA

31 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment