July 31, 2010

Dipukul bekas suami

PASIR PUTEH: Hanya kerana bertanya mengenai nafkah anak, seorang wanita berusia 34 tahun cedera akibat diterajang dan dipukul bekas suaminya yang panas baran dalam kejadian pada 18 Julai lalu.

Dalam kejadian jam 4 petang di Kampung Gong Kulim, mangsa turut mendakwa dia disepak di perut sebanyak tiga kali hingga jatuh tersungkur di depan keretanya. Mangsa sebelum itu dikatakan dalam perjalanan ke bandar dari rumahnya di Tok Bali sebelum ternampak bekas suaminya di sebuah kedai makan.

Menurutnya, dia singgah di kedai makan itu memandangkan bekas suaminya tidak pernah memberi nafkah anak mereka yang berusia lima bulan sejak bercerai akhir tahun lalu.

“Saya sekadar bertanya tetapi bekas suami terus naik angin sebelum menampar pipi seterusnya memukul berulang kali hingga tubuh lebam,” katanya.

Difahamkan, ia bukan kali pertama kejadian itu berlaku kerana dia mendakwa pernah dipukul di perut ketika mengandung sembilan bulan.

Berikutan kejadian itu, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Cherang Ruku, di sini, pada hari sama.

Menurut mangsa, mereka berkahwin pada awal tahun lalu atas dasar suka sama suka walaupun menyedari dirinya bermadu.

Katanya, tidak lama kemudian dia mula menyedari sikap bekas suaminya itu yang panas baran namun terpaksa bertahan kerana terlalu menyayanginya.

“Saya hanya bertahan setiap kali dipukul sehingga membuat keputusan untuk bercerai akhir tahun lalu. Sejak itu dia tidak pernah datang menjenguk anak perempuannya apatah lagi memberi nafkah.

“Saya pernah cuba menghubunginya beberapa kali sebelum ini untuk berbincang mengenai masalah itu namun gagal sehinggalah saya terserempak dengannya di situ,” katanya.

Kejadian itu menyebabkannya rasa sakit seluruh badan termasuk kepala sebelum mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Anis (HTA), di sini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohd Kamal Zainal ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan daripada mangsa.

Katanya, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecederaan.

myMetro
31 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment