April 28, 2010

Warga emas maut dirempuh kereta

PANTAI REMIS – Seorang warga emas maut di tempat kejadian apabila terlibat dalam satu kemalangan melibatkan sebuah basikal dan kereta jenis Naza Sutera, di Kilometer 24 Damar Lat-Taiping, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung, Asisten Komisioner Mohd Jamil Osman ketika dihubungi mengesahkan kemalangan yang berlaku kira-kira 9.30 pagi, semalam.

Menurutnya, mangsa dikenali sebagai A Raman Saad maut apabila basikal yang dinaikinya dari arah Taiping ke Damar Laut dipercayai dirempuh dari belakang oleh Naza yang dipandu seorang wanita berusia 41 tahun dari arah sama.

Menurutnya, rempuhan itu menyebabkan A Raman terjatuh yang menyebabkan kecederaan parah di bahagian kepala dan basikal yang ditungganginya terperosok di bawah bas sekolah yang diletakkan tepi jalan.

“Mangsa yang berasal dari Jalan Sitiawan, Beruas dihantar ke Hospital Seri Manjung untuk dibedah siasat.

“Difahamkan, jenazah mangsa dituntut ahli keluarga kira-kira jam 1 petang semalam dari unit Forensik Hospital Seri Manjung,” katanya.

Mohd Jamil turut menasihati kepada pengguna jalan raya supaya memberikan keutamaan kepada penunggang motosikal serta basikal agar dapat mengelakkan kemalangan seperti ini berlaku.

“Pihak kami akan menjalankan siasatan lebih terperinci bagi mengenal pasti punca kemalangan dan siasatan masih dijalankan di bawah Sekyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sinar Harian
28 April 2010

0 comments:

Post a Comment