April 30, 2010

Warga emas mati ditikam perompak


GEORGETOWN- Seorang warga emas ditemui mati berlumuran darah dalam satu kejadian yang dipercayai bermotifkan rompakan di Jalan Service berhampiran Jalan Burmah dekat sini, lewat malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kok Meng berkata, ketika kejadian, mangsa yang dikenali sebagai M Visalakshi, 67, tinggal bersendirian di rumahnya.

“Motif kejadian dipercayai rompakan namun siasatan masih dijalankan dan mengikut siasatan awal, mangsa dipercayai bergelut dengan perompak sebelum dibunuh berikutan penemuan beberapa kesan darah berhampiran tempat mangsa ditemui mati.

“Polis juga mendapat laporan daripada Pakar Perunding Kanan Patologi Forensik Hospital Pulau Pinang, Datuk Dr Bhupinder Singh yang mengesahkan mangsa mati selepas ditikam di bahagian dada,” katanya ketika dihubungi. semalam.

Menurutnya, siasatan lanjut masih diteruskan dan kes itu diklasifikasikan sebagai kes bunuh yang disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu membunuh.

“Polis memerlukan kerjasama orang awam yang mempunyai maklumat mengenai kes ini agar tampil ke balai polis berhampiran atau menghubungi terus Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut menerusi talian 04-2181822 bagi membantu siasatan,” katanya.

Sementara itu, suami mangsa yang enggan namanya disiarkan berkata, ketika kejadian beliau tiada di rumah kerana keluar bersama rakannya untuk menikmati makan malam dan mangsa tinggal bersendirian di rumah.

“Ketika pulang, saya terkejut kerana sebaik membuka pintu rumah, saya melihat isteri saya terbaring dalam keadaan berlumuran darah di ruang tamu.

“Saya tidak tahu berbuat apa-apa ketika itu dan berlari keluar untuk meminta bantuan jiran supaya menghubungi polis,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat.

Sinar harian
30 April 2010

0 comments:

Post a Comment