April 29, 2010

Tragedi ziarah bapa rakan

KUANTAN: Niat asalnya mahu menemani rakannya pulang menziarah bapa yang sakit, namun malang tidak berbau apabila dia terbunuh selepas kereta dinaiki terbabas dalam kemalangan di bulatan Aspa Cottage, Gebeng, dekat sini, kelmarin.

Demikian nasib menimpa kakitangan kerajaan, Shafazilah Sharudin, 24, yang maut selepas kereta dinaiki bersama rakannya, Wan Mohammad Ashraf Suhaimi, 21, dan Shamsitah Sulaiman, 24, terbabas ketika tiba di bulatan berkenaan dipercayai akibat hilang kawalan dalam kejadian kira-kira jam 10 malam.

Difahamkan, tiga sahabat itu dalam perjalanan dari Marang, Terengganu ke rumah Shamsitah di Paloh Hinai di sini, untuk menziarah bapanya yang sakit.

Pegawai Penguat kuasa/Tadbir Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman, berkata ketika tiba di tempat kejadian kereta Honda Civic dipandu Ashraf, seorang anggota polis bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Maran dipercayai hilang kawalan dan terbabas ke kanan jalan lalu melanggar besi pembahagi jalan.

“Kenderaan berkenaan tercampak lalu melanggar batu konkrit bulatan Aspa Cottage menyebabkan ketiga-tiga mangsa tercampak keluar dari kereta,” katanya ketika ditemui, semalam.

Katanya, Shafazilah yang berada di tempat duduk penumpang depan berasal dari Klang, Selangor maut di tempat kejadian akibat parah di kepala dan badan.

myMetro
29 April 2010

0 comments:

Post a Comment