April 29, 2010

Suami meninggal selepas makan bersama

KUANTAN: “Saya seakan-akan tidak percaya suami sudah ‘tiada’ kerana kami baru saja menikmati makan tengah hari bersama,” kata Rozahaida Abdul Rahim, 34, isteri mangsa kemalangan maut di Batu 6, Jalan Kuantan-Gambang, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.15 petang itu, Koperal Udara Hasnan Hanif Yunus, 32, maut selepas motosikal ditungganginya dalam perjalanan pulang ke rumah di Inderasempurna, selepas makan bersama isterinya dirempuh kereta dari arah belakang.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa cuba memotong lori tiga tan apabila tiba-tiba dirempuh kereta terbabit dan akibat rempuhan itu mangsa terjatuh dan terseret ke depan lalu melanggar bahagian kiri belakang lori itu.

Rozahaida yang bertugas sebagai jururawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) berkata, dia baru masuk semula ke tempat kerja selepas tamat waktu rehat makan tengah hari ketika menerima berita buruk itu.

“Suami menghubungi saya ajak makan tengah hari dan saya bersetuju sebelum dia datang menjemput di tempat kerja kira-kira jam 1 tengah hari. Kami makan di pusat bandar dan ketika itu dia bersikap seperti biasa.

“Sepanjang waktu makan, kami berbual-bual seperti biasa dan dia tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap atau percakapan yang pelik. Saya terperanjat apabila rakan memberitahu suami kemalangan tidak sampai setengah jam selepas kali terakhir kami berjumpa,” katanya ketika ditemui di bilik mayat HTAA.

Katanya, jenazah suami yang berasal dari Kelantan dikebumikan di kampungnya di Desa Melor, Muadzam Shah kerana mudah untuknya menziarahi pusara suaminya kelak bersama dua anak masih kecil.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kuantan, Superintendan Zulkifli Taha, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kemalangan itu dan berkata mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

myMetro
29 April 2010

0 comments:

Post a Comment