April 29, 2010

Serbu, gigit, samun

KUALA LUMPUR: Taktik seorang penyamun wanita dipercayai terdesak agak pelik apabila sanggup bertindak nekad menggigit tangan mangsa dengan kuat terlebih dulu sebelum menyamunnya.

Difahamkan, taktik itu menyebabkan mangsa kesakitan dan kehairanan sebelum disamun wanita terbabit dengan merampas dompet dan membiarkan mangsa di tempat kejadian terpinga-pinga seorang diri.

Dalam kes kira-kira jam 6 pagi semalam, seorang wanita pekerja kilang 20-an disamun wanita terbabit berhampiran Jalan Pudu di sini.

Menurut sumber, ketika kejadian mangsa sedang berjalan kaki sebelum tiba-tiba dihampiri seorang wanita tidak dikenali berusia lingkungan 30-an.

“Mangsa bagaimanapun terkejut apabila wanita terbabit tiba-tiba menerkam ke arahnya dari belakang menyebabkan dia terpinga-pinga dengan tujuan wanita berkenaan. “Pada masa sama, penjenayah berkenaan yang tidak membawa senjata itu, sebaliknya nekad menggigit tangan mangsa,” katanya semalam.

Mangsa dikatakan tidak dapat berbuat apa-apa kerana kesakitan akibat digigit di tangan selain kehairanan dengan kejadian menimpanya.

Sumber itu berkata, wanita terbabit kemudian mengambil beg duit yang diletakkan di poket seluar mangsa. “Penjenayah yang memperoleh dompet, termasuk wang berjumlah kira-kira RM100 dan dokumen perjalanan milik mangsa kemudian melarikan diri menyebabkan mangsa terkial-kial tanpa mampu berbuat apa-apa,” katanya.

Susulan kejadian itu, mangsa segera membuat laporan di balai polis berhampiran.

myMetro
29 April 2010

0 comments:

Post a Comment