April 30, 2010

Meninggal selepas setahun koma

MOHD. RAFIQ



BAYAN BARU - Selepas setahun terlantar koma di rumahnya di Kampung Baru Sungai Ara dekat sini, Mohd. Rafiq Jamat, 30, akhirnya meninggal dunia petang kelmarin.

Kisah malang juruteknik kilang di Butterworth ini pernah dipaparkan Kosmo! tahun lalu selepas sebahagian tempurung kepala sebelah kiri dan kanannya terpaksa dibuang akibat kemalangan jalan raya.

Insiden 6 April tahun lalu berlaku setelah motosikal yang ditunggangnya kemalangan di atas Jambatan Pulau Pinang semasa dalam perjalanan ke tempat kerja mengakibatkan tulang bahunya patah dan berlaku pendarahan otak.

Menurut isterinya, Noor Syarmila Rahim, 25, suaminya dibawa mendapatkan rawatan di Hospital Pulau Pinang (HPP) pada Selasa lalu untuk memasang semula tempurung kepalanya.

"Pada masa itu keadaannya tak stabil dan melalui imbasan x-ray doktor maklumkan terdapat air dalam paru-paru arwah suami.

"Sepatutnya doktor nak buat pembedahan paru-paru itu pagi kelmarin namun keadaannya semakin kritikal sebelum beliau disahkan meninggal dunia kira-kira pukul 4.50 petang," katanya ketika ditemui di rumahnya semalam.

Kosmo Online
30 April 2010

0 comments:

Post a Comment