April 29, 2010

Baling batu larikan beg

SHAH ALAM: “Ketika berlaku tarik menarik, lelaki itu membaling objek dipercayai batu ke arah saya sebelum melarikan beg tangan dan lari bersama seorang lagi rakannya,” kata Nor Aida Muhamad, 37, mangsa ragut di hadapan rumahnya di Jalan Platinum 7/44, Seksyen 7, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.15 pagi, ahli perniagaan itu mahu masuk ke dalam kereta jenis Toyota Alphard, selepas menyerahkan dokumen kepada suaminya yang berada di dalam satu lagi kenderaan.

Sejurus kemudian seorang lelaki berusia awal 30-an memakai topi keledar bertutup penuh tiba-tiba muncul dan membuka pintu kenderaan sebelum menyambar beg tangan mangsa dan melarikan diri menggunakan sebuah motosikal bersama rakannya.

Selepas melarikan diri, suami mangsa yang memandu Mini Cooper mengejar suspek hampir 200 meter sebelum melanggar belakang motosikal itu di simpang Jalan Platinum menyebabkan penjenayah dan motosikalnya terjatuh.

Kebetulan ketika kejadian, beberapa anggota polis dalam perjalanan ke sebuah kedai berhampiran untuk bersarapan melihat kejadian itu, dan dengan bantuan beberapa orang awam, mereka berjaya mengejar suspek dan menahan seorang daripada mereka.

Menceritakan kejadian itu, Nor Aida berkata, dia mahu ke Seksyen 6, di sini untuk membasuh kereta manakala suaminya hendak ke tempat kerja.

“Saya belum lagi pegang stereng kereta apabila tiba-tiba lelaki itu muncul dan berlaku tarik-menarik hampir seminit menyebabkan saya menjerit sekuat hati.

“Ekoran kejadian ini, bahu saya sakit, tapi bersyukur saya dan suami tak cedera dan beg tangan ditemui kembali,” katanya ketika ditemui selepas membuat laporan di Balai Polis Seksyen 7, di sini.

myMetro
29 April 2010

0 comments:

Post a Comment